Time flies when you’re having fun
Zo, ik begin meteen maar met een cliché, dan hebben we dat gehad! Maar net zoals met alle clichés, is ook deze waar. De elf jaar die ik bij Discovery en inmiddels Warner Bros. Discovery werk, zijn voorbij gevlogen en geen jaar was hetzelfde.
Zeker ook gedreven door de dynamiek binnen het bedrijf en mijn functie als Researcher. Want zeg nou zelf, meerdere zenderlanceringen, de introductie van onze streamingdienst (destijds Dplay, later discovery+), enkele overnames en toebehoren aan minstens vijf verschillende regio’s kun je niet echt stilstand noemen. Ook de branche verandert in een sneltreinvaart. Zo’n 2.500 jaar geleden hadden ze het al door en in mijn ogen is het meer dan ooit toepasselijk, ‘de enige constante is verandering’. Maar hé, saai is het in ieder geval niet.
Even terug naar het begrip ‘tijd’. Voor mijn gevoel was het nog maar net Kerst, maar niets is minder waar. Want ook al was het een korte maand, zelfs februari is al voorbij. De krokussen komen weer uit de grond en het einde van ‘Q1’ nadert. Volgende maand al vieren we het honderdjarig bestaan van Warner Bros. Hoe leuk is dat!
Maar zover zijn we nog niet… Maand af? Dat betekent eerst tijd maken voor rapportages. Ondanks de terugkeer hiervan zorgt mijn werk er soms voor dat ik vergeet welke datum het nu echt is. Hoe kan het ook anders? Het ene moment kijk ik terug om te leren uit het verleden en het volgende moment pak ik mijn glazen bol erbij om forecasts te maken.
Maar ik verdwaal weer in de tijd, het idee is dat ik jullie meeneem in mijn werkweek, dus terug naar vandaag. Zoals gewoonlijk start ik de dag met het lezen van de laatste ontwikkelingen binnen de media-industrie. Welke streamingdiensten worden waar in Europa gelanceerd, welke formats komen binnenkort op tv en hoe staat het met de Metaverse, VR en AR?
Het belangrijkste nieuws deel ik binnen het bedrijf. Ik hou van een vroege start, met als voordeel dat collega’s de dag up-to-date kunnen beginnen. Dit is slechts een klein onderdeel van mijn werk: ‘consumer & market insights’ en ‘trends & innovatie’ zijn wel echt de core van mijn werk. Wat ik hiermee doe? Dat deel ik graag deze week met jullie, ook al ben ik als Researcher normaliter meer van de cijfers dan van teksten 😊
Nu snel verder met de laatste voorbereidingen voor de TLC workshop van morgen, waarover dan meer!
Esther Wissink
Senior Manager Research Warner Bros. Discovery
De week van Esther Wissink
-
ΜaandagTime flies when you’re having fun
-
DinsdagPop the bubble
-
WoensdagHoera!
-
DonderdagFeiten over fictie
-
VrijdagTeamwork Makes The…