Tomorrow
Met een schuin oog naar de wekker word ik wakker in een hotelbed in Antwerpen en zie dat het 11.00 is. Geen begin van een nummer van Guus Meeuwis maar de realiteit dat na drie weken Tomorrowland het erop zit en ik mezelf de luxe van ‘geen wekker zetten’ gaf op deze dag.
Met een team van vier mensen en een aantal enthousiaste leveranciers hebben we binnen vier weken in samenwerking met het epische Tomorrowland festival de pop-up zender One World TV opgezet, inclusief playout, distributie partners (Ziggo, Delta, Caiway etc.), reclame blokken en een volledig een dynamisch schema 8 weken lang inclusief hele LIVE segmenten.
Het toont maar weer eens aan dat waar een wil is er absoluut een weg is. Gezien de doorkijkcijfers bewijst dat maar weer eens dat live-content gericht op de jongere doelgroep in combinatie met een fantastische show snel een groot bereik kan krijgen en de engagement gigantisch is.
De uitbundigheid waarmee na twee jaar afwezigheid de terugkeer van het festival gevierd werd overtrof de verwachtingen. Het motto van Tomorowland ‘Live Today, Love Tomorrow, Unite Forever’, wat wellicht voor ons als nuchtere Hollanders iets te zoetsappig over kan komen, is voor het post-COVID publiek toepasselijker dan ooit. Tijdens het spreken van festivalgangers komen er veel verhalen terug over eenzaamheid, schrijnende long-COVID gevallen en het moeilijk vinden van het zijn in grote groepen mensen.
Gelukkig ben je dan op Tomorrowland met honderdduizenden bezoekers op het goede adres om daar weer vanaf te komen maar ook om je veilig te voelen. Het controle centrum wat het logistieke hart vormt achter de schermen bij het festival ziet eruit alsof ze een raket lanceren op Cape Canaveral, crowd control op het hoogste niveau.
Na de evaluatie met het festival Tomorrowland kunnen we ons als nieuw internationaal mediabedrijf gevestigd in Nederland ons (gelukkig met wat meer voorbereidingstijd) al richten op Tomorrowland Winter en Tomorrowland 2023 in de zomer!
Arun Maljaars
Managing Director AnyMoment Media Group/Dutchess Media