Arun Maljaars
Managing Director AnyMoment Media Group/Dutchess Media
2022 - week 39

Trends

Met rasse schreden ren ik met twee koppen koffie in mijn hand de trap op naar een andere ruimte in de hoop daar beter internet te vinden. Ik houd de deur open zodat Linn (onze Creative Director) met de laptops kan binnen komen en we snel onze MS Teams call kunnen vervolgen. We zijn aan het pitchen aan diverse grote kledingmerken met een uniek format wat design, NFT’s en muziek aan elkaar koppelt en het enthousiasme is groot.

Het is altijd maar de vraag of alle ‘trends’ in de wereld ook echt een toevoeging hebben op onze zo geliefde videocontent. Ook met het hele Web3 gebeuren waaronder elementen vallen zoals Crypto(coins), NFT’s en MetaVerses is het goed zoeken hoe je dit kan gebruiken om een format of verhaal te kunnen maken. Zeker omdat we als industrie volgens mij ook nooit (een enkele uitzondering daargelaten) de ‘holy grail’ voor Web2 (interactieve social media) en videocontent hebben gevonden. De evolutie hoe ‘traditionele’ lange content en social media content elkaar kunnen vinden is nog steeds aan de gang; inclusief de operationele, commerciële en productionele uitdagingen.

Dat gezegd hebbende leer ik verbazingwekkend veel bij het Web3-bedrijf genaamd Mcontent in Dubai waar ik consultancy doe hoe dit in de kern elkaar best goed kan raken. Een serie rondom ‘Bitcoin’ en ‘Crypto’ was altijd lastig voor te stellen want ‘wat ga je zien’ dan een aantal mensen achter een computer die heel moeilijk keken. Uiteindelijk dit jaar toch een mooi verhaal neergezet in samenwerking met Villain Studios genaamd ‘Blockchain Life’. En dat vat het ook direct heel mooi samen; Web3 elementen zullen niet meer weg gaan uit de samenleving (zoals Web 1 en Web 2) en alleen maar meer in ons leven integreren. En zodra dat gebeurt vinden wij als content makers wel een manier om die verhalen te vertellen aan de buitenwereld.

Een voorbeeld hiervan zijn de NFT’s (wat eigenlijk niks anders is dan ‘digitale kunst’) waar je visueel echt mooie dingen kan laten zien en het verhaal erachter. De Metaverse trend (wat voor mij toch gewoon ‘Second Life’ is uit 2003 of niet mensen?) is ook enorm visueel wat een mooie rol kan spelen in bestaande format of videotrends zoals dating, spelshows of zelfs koken!

Als jong mediabedrijf combineren wij het creëren van content met het uitzenden ervan. Als een echte ‘millennial’ geloof ik minder in concurrentie en meer in de kracht van samenwerken. Wat we bijvoorbeeld doen met Tomorrowland (het product), FTX (adverteerder/brand) en Samsung (distributie); iedereen wint!

De pitch ging goed en als het allemaal uitwerkt zoals het nu bedacht is kunnen we rond MIPCOM dit unieke format aankondigen en zal het in het voorjaar 2023 te zien zijn… Waar? Dat is nog een andere verrassing…

Arun Maljaars
Managing Director AnyMoment Media Group/Dutchess Media

De week van Arun Maljaars

Managing Director AnyMoment Media Group/Dutchess Media
2022 - week 39