Verandering door zorg
Het is vrijdag de 13e en het is ook de eerste dag van de IBC. Uit de hele wereld komen mensen uit de media naar Amsterdam op zoek naar de nieuwste techniek.
Kennisnemen over hoe bedrijven zich profileren en met welke visie ze de toekomst zien. Je ruikt de innovatie, de motor van verandering. Een groot voordeel, want verandering verkoopt vaak beter dan hetzelfde. Door het grote aanbod aan techniek, omkleed met mooie beloften, zouden we bijna vergeten dat zonder goede mensen al die techniek niet tot leven komt.
Als je dit beseft, dan vraagt verandering en vernieuwing ook om zorg! Zorg voor de mensen die de verandering uiteindelijk moeten dragen. In managementkringen vertaalt die zorg zich in een equivalent van planning, tijd, aandacht, begeleiding, opleiding en uiteindelijk dus in geld. Vergeet deze belangrijke post alstublieft niet mee te nemen in de noodzakelijke vernieuwingsinvesteringen.
Daarmee wordt de grootste bottleneck weggenomen om, met gepaste aandacht, de verandering in uw organisatie ook ongelofelijk leuk en motiverend te maken. Het is een van de manieren om goed voor mensen die in de media werken te zorgen en hun werk te waarderen.
Er is al veel aandacht voor veilige werkomstandigheden, zowel fysiek als mentaal. Dat is noodzakelijk, want de druk is vaak hoog in live productie met korte doorlooptijden. Door toegang te bieden tot professionele ontwikkeling en training, verbeteren zij hun vaardigheden en dat is het beste recept voor een gezonde balans en ontwikkeling in een snel veranderend medialandschap.
Nico Roest
Media Clubman