Lars Schotanus
Directeur De Radiofabriek
2024 - week 06

Visitekaartjes

Op kantoor zitten we op dit moment in de transitie van YPCA, zoals ons bedrijf officieel nog heet, naar onze huidige handelsnaam De Radiofabriek

YPCA is de afkorting van Your Personal Call Assistant, waarmee wij ruim 22 jaar geleden gestart zijn in de telefoondiensten. Vanuit YPCA verzorgden wij telefonische opvang voor bedrijven, maar kwamen bijvoorbeeld ook de bekende file- en flitslijnen uit onze koker.
In 2016 hebben wij de keuze gemaakt om de telefoondiensten te verkopen en volledig ‘te gaan’ voor onze online radiodroom. De officiële naam YPCA is echter gebleven, ook in onze mailadressen en op visitekaartjes bijvoorbeeld. We moeten dus een keertje ‘om’ en de vraag is natuurlijk of we überhaupt nog visitekaartjes moeten gaan maken in deze tijd. Ik heb daar eerlijk gezegd slechte ervaringen mee.
Toen ik destijds met mijn eerste baan als Promotion Manager bij tv-station The Music Factory (TMF) begon, had ik trots een stapel visitekaartje op mijn bureau liggen. Net als het logo, van die gele. En Wessel van Diepen maar steeds lachen.
Op een zeker moment kwam hij naar mij toe om te vragen of ik nog wel eens visitekaartjes weggaf. “Tuurlijk”, was mijn antwoord. Hij draaide mijn kaartjes om en het bleek dat hij op de achterkant van elk kaartje een tekst had geschreven. Van ‘Ik vind je leuk’ tot ‘bel je me snel’ en ‘wat heb je mooie ogen’. Voor mij dus even geen visitekaartjes deze ronde.  
 
Lars Schotanus 
Directeur De Radiofabriek 

De week van Lars Schotanus

Directeur De Radiofabriek
2024 - week 06