Volgende stap
Ik begin mijn dag altijd met een goede kop cappuccino. Vorig jaar heb ik me in de Mediamarkt een dure volautomaat aan laten praten. Verse bonen bovenin, topkoffie er onderuit.
Van die aanschaf heb ik eigenlijk nog geen moment spijt. Het geluk dat een goede kop koffie ‘s ochtends met zich meebrengt, is voor mij onbetaalbaar. Vandaag heb ik nog een laatste drukke dag met wat afspraken en een overdracht. Daarna knijp ik er even een aantal dagen tussenuit. Vakantie!
Mijn week als gastblogger zit er alweer op. Ik vond het leerzaam om nu zelf in de schoenen te staan van een content maker. Vanuit mijn werk is het altijd makkelijk oordelen over welke content wel en niet succesvol is geweest, maar om nu zelf iets aantrekkelijks te maken?
Vanmiddag heb ik nog een afspraak met een productiehuis. Deze partij maakt programma’s in opdracht van verschillende omroepen. Zij weten precies hoe ze aantrekkelijke content moeten maken en zoeken voor de formats die ze niet voor de omroepen produceren naar mogelijkheden om dit zelf online te publiceren. Ze zien ook dat de populaire online videomakers de sterren zijn van nu en kunnen daar veel beter hun creativiteit in kwijt.
Ze zoeken naar bereik om hun online kanalen te optimaliseren. Voor ons is het altijd ontzettend mooi om hen in deze concepten te faciliteren en te helpen groeien. We helpen ze met onze techniek. Het lanceren van een eigen kanaal. Zelf weten ze al precies hoe ze bereik moeten genereren, maken kwalitatieve content en vinden het belangrijk om de eigenaar van deze content te blijven. Nu is het voor hen de uitdaging om de volgende stap te maken.
Het verdienmodel wordt initieel advertising (AVOD) en daarom integreren we hen met de advertentieplatforms voor de pre-rolls, mid-rolls en/of post-rolls. Met onze analytics geven we ze vervolgens inzicht in hoe de video’s presteren en met die analytics weten ze wat wel en wat niet werkt.
Maar genoeg even over de commercie, tijd voor vakantie. Volgende week staat mijn oud-collega en goede vriendin Kyra Steegs van Improve Digital hier in de week van. Improve Digital biedt zo’n video advertising platform. Zij gaat jullie vast meer vertellen over het video advertising landschap en programmatic video.
Ik ga haar verhalen met veel belangstelling volgen vanaf Mallorca. Voor nu allemaal een goed weekend en adios!
Niels Buningh
Managing Partner VIXY Online Video Platform
De week van Niels Buningh
-
ΜaandagEcho
-
DinsdagConcertgebouworkest
-
WoensdagNiches
-
DonderdagVolgende stap