Voorbereidingen
Het is de dag voor ons evenement in Beeld & Geluid en die staat volledig in het teken van alle voorbereidingen. Sinds begin dit jaar ben ik, samen met twee collega’s, onderdeel van het B2B Marcom team. De Guidinc. Streaming Video Awards is het eerste event wat we met dit team hebben opgezet.
Het is dan wel de derde editie, maar we ontvangen voor het eerst veel meer publiek dan voorgaande jaren en daarnaast heeft het event ook een nieuwe insteek. Het is ditmaal een b2b evenement waar alle spelers uit de markt samenkomen, van omroep en streamingdienst tot producent. Bindinc. is volop in transitie en beweegt zich steeds meer in het videolandschap, we zijn onafhankelijk en hebben een sterke uitgangspositie.
Door de komst van de streamingpartijen is er veel veranderd in het medialandschap, waardoor behoefte ontstaat aan nieuwe diensten en producten die we leveren of aan het ontwikkelen zijn. Denk bijvoorbeeld aan insights ten behoeve van streamingkijkcijfers, contentmarketing om kijkers naar content te loodsen en bereik om kijkers te vinden.
Vandaag lopen we een laatste keer de line-up door: welke vragen stellen we aan de sprekers, welke sprekers moeten wanneer de bühne op, zijn er nog restricties en hoe is de flow van de uitreiking? Ook nieuw is de samenwerking met BM (Broadcast Magazine), waar we vandaag een afspraak mee hebben. We lopen het event nog met elkaar door, bespreken de briefing voor de presentator en zetten de puntjes op de i. De verwachtingen zijn dus hoog gespannen en dat brengt wat extra druk met zich mee.
Zo’n laatste dag is hectisch, maar dat vind ik ook wel lekker. Je werkt toe naar een hoogtepunt en moet veel schakelen, last minute wijzigingen doorvoeren en oplossingen bedenken. Een pressure cooker waarin we met z’n allen de juiste ingrediënten toevoegen om het beste resultaat te krijgen. Of dat zo is, weet je natuurlijk pas écht achteraf, maar aan de voorbereidingen zal het niet liggen.
Rebecca Schijven
Project marketeer bij Bindinc.