Wat je (straks) ziet, maakt én deelt, ben je zelf
Eind oktober hebben we de laatste museumbezoekers persoonlijk uitgezwaaid. Inmiddels is nu óók de experience in ons audiovisuele archief opgeslagen. Het nieuwe mediamuseum wordt nóg interactiever, persoonlijker en mediawijzer dan je misschien al van ons gewend was.
Onze bezoekers (ja, jij bent ook meer dan welkom over anderhalf jaar!) gaan straks langs vijf zones die allemaal gaan over de grote invloed van media op ons dagelijks leven: delen, informeren, verkopen, vertellen en spelen. Het wordt een state of the art museum dat zich steeds op een unieke, inspirerende en vrolijke manier aanpast aan wie jij bent.
Bij een nieuw gepersonaliseerd museum hoort natuurlijk ook een persoonlijke ontvangst. Ik werk verder aan het plan voor onze nieuwe publieksbegeleiders. Want een hi-tech mediamuseum is tof, maar de menselijk touch blijft toch onvergetelijk. In de keuken kom ik erachter dat het koffiezetapparaat niet meer werkt. Gelukkig heb ik veel prettige buren met dito koffiemachines, dus ik haal een bakje bij de buurman.
De rest van de dag verdeel ik tussen speelafspraken en de voetbaltraining van mijn twee zoons. Tussen de (familie)bedrijven door werk ik een museumroute voor kleinere kinderen verder uit. Al is het museum straks weer vooral voor kinderen van 8 jaar en ouder – hun broertjes en zusjes moeten natuurlijk óók een leuk dagje uit krijgen.
Karen Drost
Product Manager Museum Beeld en Geluid
De week van Karen Drost
-
ΜaandagHocus Focus
-
DinsdagDe diepte in
-
WoensdagWat je (straks) ziet, maakt én deelt, ben je zelf
-
DonderdagThuiswedstrijd
-
VrijdagTrippel trappel