Eppo van Nispen tot Sevenaer
Algemeen directeur Beeld en Geluid
2021 - week 40

We zijn begonnen

Het was mij het vrolijk dagje wel. Deze week zijn er maar liefst 35 talkshows te volgen en in totaal 140 events, ik herhaal, 140 events tijdens de Dutch Media Week. Never a dull moment.

Dat bleek alras gister. Keuzestress, zelfs voor iemand die veel eerder dan de gewone mediamensch op de hoogte was van al het moois. Maar ja, als dat puntje bij het bekende paaltje komt, is het lastig kiezen. De ochtendgymnastiek sloeg ik even over. Morgen is er weer een dag. Ik schoof eerst aan bij Roos Abelman, scherp zowel in vraag als grap, in een radio-interview. Deze hele week zenden we vanuit onze kleurige bonbon uit.

We zijn niet de enige. BNR brengt iedere dag hun BNR’s Big Five onder leiding van Diana Matroos. Deze week met een belangrijk thema: het onderwijs na de pandemie. Daarna door naar de eerste talkshow van Humberto – Media in Business, want centjes verdienen met wat we doen is belangrijk. Startups in de Media. En er wordt prachtig opgestart.

DROG bijvoorbeeld, een startup die zich vooral bezighoudt met het digitaal tegengaan van desinformatie. Inmiddels klanten (en niet de kleinste, Google en Microsoft) uit de hele wereld. Hup, sprintje naar de volgende bijeenkomst: ‘Digitale inclusiviteit en innovatie in de media’. Dat klinkt niet echt gezellig en dat is het ook niet. Maar wel ontstellend belangrijk.

Hier werd gebrainstormd over hoe media voor 2,5 miljoen Nederlanders die om allerlei redenen niet de toegang tot het wereldwijde interweb hebben beter bereikt kunnen worden. Dit helemaal in het kader van het thema Be Humane van de Dutch Media Week. De menselijke maat bleek maar weer eens het allerbelangrijkste. Dat was ook zo tijdens de Vakbroedersavond. Wat een feest.

Eppo van Nispen tot Sevenaer
Algemeen directeur Beeld en Geluid